Widoczne zestawienie pomiarów na hamowni samochodu Honda Civic, silnik 1.8 benzyna wolnossąca (Euro 6) zarówno seryjnie jak i po wykonaniu pakietów (silnik i skrzyni biegów) obejmujących LSPI/SPI & Friction Solution (do silnika) oraz Gearbox Solution (do skrzyni biegów).
Na wykresie (zaznaczone zakresy) widać opóźnienie kąta wyprzedzenia w dolnym zakresie obrotów (poprzez występowanie zjawiska LSPI - samozapłonu) oraz znaczącą korektę kąta wyprzedzenia zapłonu w wyższych partiach obrotów wynikających ze zjawiska SPI (Speed Pre Ignition) odbieranego często jako spalanie stukowe (dla wyjaśnienia, zjawisko samozapłonu jest inicjatorem spalania stukowego).
Po wykonaniu pakietów i dystansu adaptacyjnego (ok. 200 kilometrów) wykonano ponowne pomiary.
Jak widać na wykresie, w dolnym zakresie obrotów moment obrotowy buduje się szybciej wraz z efektywniejszym budowaniem się krzywej kąta wyprzedzenia zapłonu.
Natomiast w wyższej partii obrotów, gdzie wcześniej wystąpiła znacząca korekta kąta wyprzedzenia zapłonu wynikła ze zjawiska SPI – krzywa kąta wyprzedzenia buduje się stabilnie. Do tego pomiary zostały wykonane pod znacznie większym obciążeniem a mimo tego parametry stabilne a osiągi jednostki napędowej znacznie wyższe.