W jakim stopniu technologia MyNano wpływa na zmniejszenie ryzyka zatarcia, także w zakresie czasowej utraty np.: oleju?

Trudno przewidzieć sytuacje awaryjne i choć przełomowa technologia MyNano znacząco zmniejsza ryzyko zatarcia (znacząco zwiększa bezpieczeństwo przeciwzatarciowe) to oczywiście nie zalecamy testowania jazdy bez oleju.

Jednak w tym przypadku, to sytuacja losowa, awaria w samochodzie wyczynowym - rajdowym (uszkodzenie obudowy skrzyni biegów) a tym samym wyciek oleju ze skrzyni mechanicznej, kłowej, ze szperą płytkową doprowadził to praktycznego testu jazdy bez oleju.

Załoga Adrian Jurasz (kierowca) Tomasz Tkacz (pilot) na jednym z odcinków specjalnych Rajdu Śląska 2021 mocno uderzyła w nierówność na drodze i doszło do uszkodzenia obudowy skrzyni. Załoga kontynuowała jazdę i dojechała do mety.

Na przeglądzie (po rajdzie) wykonanym przez obsługujący zawodnika niezależny zespół serwisowy - JB Motorsport okazało się, że w skrzyni biegów nie ma oleju.

Po dokonaniu weryfikacji (rozebraniu skrzyni) mechanik był niesamowicie zaskoczony stanem wkładu skrzyni.

Łożyska, przylgnie powierzchni współpracujących ze sobą nie nosiły znamion przytarcia czy zatarcia. Do tego jak stwierdził Pan Jan (właściciel) – „Pierwszy raz coś takiego widziałem, elementy były śliskie i czarne, co ważne w dobrym, nie uszkodzonym stanie” co jest efektem miedzy innymi procesu tribopolimeryzacji, nawęglania i dlatego w tym przypadku części nie wymagały wymiany.

Dokonano jedynie wymiany obudowy skrzyni biegów, co pozwoliło na poniesienie znikomych kosztów w stosunku do potencjalnej konieczności gruntownej naprawy po zatarciu.

Załoga pojechała tym samym samochodem w kolejnym rajdzie (z uwagi na problem z czasem zastosowano już tylko samą fuzję olejową bez dodatków MyNano) i kończąc go na podium finalnie zdobyła na koniec sezonu 2021  tytuł V-Ce Mistrzów w swojej klasie.

Jak się okazało, ich rywal, w takim samym samochodzie Renault Clio, nie korzystając z naszej technologii, uszkodził skrzynię biegów i to już na początku finałowego rajdu, co wykluczyło go z dalszej rywalizacji. 


TagI

tarcie, w praktyce


Może Cię zainteresować:

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.