Olej w skrzyniach E-CVT czy CVT trzeba wymieniać (w skrzyniach CVT niejednokrotnie bardzo często) oczywiście po uprzednim sprawdzeniu stanu, kondycji całej jednostki napędowej (wraz z pakietem zmniejszenia negatywnych zjawisk w silniku czy pozostałych elementach napędu) lecz jak pokazują wyniki naszych testów i w nich można (należy) efektywnie zmniejszyć tarcie i straty wewnętrzne.
Zalecone do nich oleje w formie uniwersalnej nie spełniają ich faktycznych potrzeb wpływając na zwiększone straty i opory wewnętrzne, wpływają na pogorszoną trwałość.
Efektywniejsza praca skrzyni biegów (znacznie mniejsze opory wewnętrzne) to prócz płynniejszej jej pracy, znacznie mniejsze straty momentu obrotowego, mocy na silniku i to w szczególności od niskich obrotów. Zarazem dużo lepsza sprawność i trwałość, mniejsze wibracje, znacznie mniejsze obciążenie dla silnika, jego osprzętu co bezpośrednio przekłada się na lepsze osiągi i mniejsze zużycie paliwa.
TagI
skrzynia biegów, w praktyce