Musze się do czegoś Wam przyznać. Gdybym miał kontakt z tym Kamperem przed 2016 rokiem z powszechnie znanym silnikiem 2.3 MJ 130 KM i podszedł bym do jego sprawdzenia jak to powszechnie ma miejsce po dziś dzień na rynku tuningowym czy wg otrzymanych zaleceń z zakupionych hamowni MAHA - To wyszedł bym na Głupka!
Dlaczego? Bo jeśli przed wjazdem na hamownię przejechałbym się nim po drodze powiedziałbym, że jest po mocnym chip tuningu, tak fajnie przyspiesza od niskich obrotów i jak na ponad 3 tonowego kampera radzi sobie bardzo dobrze.
Jeśli nie wykonałbym jazdy próbnej a wjechał na hamownię, dokonał pomiarów wg otrzymanych od producenta hamowni zaleceń np.: na obciążeniu 100% czy często koniecznym mniejszym np.: 50 czy 30% to zobaczyłbym wartości zbliżone do danych producenta, powiedziałbym, że jest seryjny bo nie poznałbym jego faktycznie sprawności i siły uciągu.
Tym czasem po pakiecie MyNano ma ok. 100 Nm więcej przy 1800 obrotach, znacznie lepszą krzywą momentu obrotowego i średni moment obrotowy w zakresie obrotów użytkowych, choć ma seryjny program ciężarówkę wyprzedza się z ponad 5 sekund szybciej, poradził sobie z obciążeniem na hamowni Maha Truck 160% mając stabilną temperaturę.
Otwórz głowę, włącz logiczne myślenie, skup się na przyczynach i tym co tracone a dopiero potem można decydować czy jest potrzeba robić coś więcej.
TagI
badanie, w praktyce