Fiat 500 1.2 benzyna, skrzynia manualna, test obciążeniowy na hamowni (4 bieg) po zastosowaniu pakietów (silnik i skrzynia biegów) z bazową technologią MyNano (uprzednio oznaczona jako 4.0).
Aktualny pomiar grubsza, niebieska linia (pomiary seryjne – cieńsze linie w tle).
- obciążenie 120% (spalanie stukowe nie wystąpiło)
- temperatura otoczenia 20 C zasysanego powietrza 26 C
W tle pomiar seria 4 bieg (cięższa, niebieska linia) wykonany w styczniu tego roku
- obciążenie 50% (wystąpiło spalanie stukowe)
- temperatura otoczenia 10 C, zasysanego 13 C
Seryjnie, początkowa prędkość pomiarów musiała być wyższa z uwagi, że silnik nie był wstanie poradzić sobie z takim obciążeniem od niższego zakresu obrotów (początek 1700 obrotów).
Po wykonaniu pakietów i wykonaniu dystansu adaptacyjnego można było wykonać pomiary od ok. 1250 obrotów. Dodatkowo, pomiary po wykonaniu pakietów wykazują oprócz znacznego wzrostu mocy na kołach dodatkowo znaczący spadek strat w układzie napędowym:
Seria (obciążenie 50%, z wyższym parametry pogarszały się) :
P-koła 34.0 KM
P-straty 33.8 KM
Po pakietach z udziałem technologii MyNano (obciążenie 120%, parametry stabilne mimo wykonania dwóch pomiarów jeden po drugim) :
P-koła 47.0 KM (wzrost ok. 39%)
P-straty 24.4 KM (spadek strat mierzonych po obciążeniu ok. 27%)
Wnioski z jazdy drogowej: pracuje jak jednostka napędowa o wyższej pojemności, wykazuje bardzo dużą dynamikę, elastyczność.