Jak zmniejszenie tarcia i zjawisk synergicznym, w tym wzrost sprawności jednostki napędowej wpływa na dostępność i wartości momentu obrotowego?

Fiat 500 1.2 benzyna, skrzynia manualna, test obciążeniowy na hamowni (4 bieg) po zastosowaniu pakietów (silnik i skrzynia biegów) z bazową technologią MyNano (uprzednio oznaczona jako 4.0).

Aktualny pomiar grubsza, niebieska linia (pomiary seryjne – cieńsze linie w tle).

  • obciążenie 120% (spalanie stukowe nie wystąpiło)
  • temperatura otoczenia 20 C zasysanego powietrza 26 C

W tle pomiar seria 4 bieg (cięższa, niebieska linia) wykonany w styczniu tego roku

  • obciążenie 50% (wystąpiło spalanie stukowe)
  • temperatura otoczenia 10 C, zasysanego 13 C

Seryjnie, początkowa prędkość pomiarów musiała być wyższa z uwagi, że silnik nie był wstanie poradzić sobie z takim obciążeniem od niższego zakresu obrotów (początek 1700 obrotów).

Po wykonaniu pakietów i wykonaniu dystansu adaptacyjnego można było wykonać pomiary od ok. 1250 obrotów. Dodatkowo, pomiary po wykonaniu pakietów wykazują oprócz znacznego wzrostu mocy na kołach dodatkowo znaczący spadek strat w układzie napędowym:
Seria (obciążenie 50%, z wyższym parametry pogarszały się) :
P-koła 34.0 KM
P-straty 33.8 KM

Po pakietach z udziałem technologii MyNano (obciążenie 120%, parametry stabilne mimo wykonania dwóch pomiarów jeden po drugim) :
P-koła 47.0 KM (wzrost ok. 39%)
P-straty 24.4 KM (spadek strat mierzonych po obciążeniu ok. 27%)

Wnioski z jazdy drogowej: pracuje jak jednostka napędowa o wyższej pojemności, wykazuje bardzo dużą dynamikę, elastyczność. 


TagI

badanie


Może Cię zainteresować:

Kamper – zwiększenie mocy, momentu obrotowego Fiat Ducato 2.3 MJ 140 KM nie tylko chip tuning – pakiet Power Economy Performance MyNano

Kamper – zwiększenie mocy, momentu obrotowego Fiat Ducato 2.3 MJ 140 KM nie tylko chip tuning – pakiet Power Economy Performance MyNano

Większy moment obrotowy, elastyczność (silnik wolnossący) Suzuki Ignis 1.2 z pakietem i dodatkami do oleju (silnik i skrzynia biegów)

Większy moment obrotowy, elastyczność (silnik wolnossący) Suzuki Ignis 1.2 z pakietem i dodatkami do oleju (silnik i skrzynia biegów)
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.