Jak zmniejszenie tarcia i korzystna reakcja zjawisk synergicznych wpływa na zwiększenie sprawności oraz polepszenie pracy silnika benzynowego?

Honda Civic 1.8 benzyna, wolnossąca (bez turbo) Euro 6, skrzynia manualna. Wyniki pokazują pracę na biegu jałowym, zarówno seryjnie jak i po wykonaniu indywidualnego pakietu z użyciem technologii MyNano.

Znaczącą zmiana sprawności, zmniejszenia tarcia i zjawisk synergicznych widoczna począwszy od biegu jałowego poprzez istotną zmianę pracy silnika.

A. Seryjnie (duże opory wewnętrzne, nasilony samozapłon, obciążenie ze strony skrzyni biegów)

  • obroty biegu jałowego 684 rpm
  • kąt wyprzedzenia zapłonu 5.5 stopnia (widoczne były skoki od 5.5 do 8 stopni)

A. Seryjnie (duże opory wewnętrzne, nasilony samozapłon, obciążenie ze strony skrzyni biegów)

B. Z pakietem w technologii MyNano (znacznie mniejsze opory wewnętrzne i efektywniejsza sprawność, w tym spalania mieszanki)

  • obroty biegu jałowego 828 rpm
  • kąt wyprzedzenia zapłonu - 7 stopni (wartość stała)

B. Z pakietem w technologii MyNano (znacznie mniejsze opory wewnętrzne i efektywniejsza sprawność, w tym spalania mieszanki)

Z uwagi na znaczące zmniejszenie oporów wewnętrznych, efektywniejsze spalanie mieszanki, sterownik silnika (ECU) wykorzystał maksymalną zdolność do zmniejszenia obrotów silnika (opóźnianie zapłonu) a mimo tego lekkość pracy (w tym znacząco mniejsze tarcie wewnętrzne silnik i skrzynia biegów) przyczynia się do znacząco wyższych obrotów biegu jałowego.

Na drodze - wrażenie z jazdy bezcenne i to nadal bez wykonania typowego chip tuningu czy znaczący zmian mechanicznych a efekty z wykonanego pakietu wykroczyły poza oczekiwania użytkownika. Dla potwierdzenia warto zobaczyć nagranie z przyspieszenia na drugim biegu pokazującą niesamowitą elastyczność tego silnika wolnossącego.

Elastyczność 2 bieg – Honda Civic 1.8 benzyna wolnossąca – 19 km/ do 103 km/h:

Honda Civic 1.8 benzyna wolnossąca - przyspieszenie od 0 do 147 km/h (po wykonaniu pakietu czas lepszy o ok. 4 sekundy od wersji seryjnej):

Każdy, mający choć trochę zrozumienia w tematyce zjawisk fizycznych, dobrze zdaje sobie sprawę, że im niższe tarcie i ograniczające naturalną sprawność zjawiska synergiczne tym lepsza końcowa sprawność, osiągi i trwałość.


TagI

silnik wolnossący, w praktyce


Może Cię zainteresować:

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.