Honda Civic 1.8 benzyna, wolnossąca (bez turbo) Euro 6, skrzynia manualna. Wyniki pokazują pracę na biegu jałowym, zarówno seryjnie jak i po wykonaniu indywidualnego pakietu z użyciem technologii MyNano.
Znaczącą zmiana sprawności, zmniejszenia tarcia i zjawisk synergicznych widoczna począwszy od biegu jałowego poprzez istotną zmianę pracy silnika.
A. Seryjnie (duże opory wewnętrzne, nasilony samozapłon, obciążenie ze strony skrzyni biegów)
- obroty biegu jałowego 684 rpm
- kąt wyprzedzenia zapłonu 5.5 stopnia (widoczne były skoki od 5.5 do 8 stopni)
B. Z pakietem w technologii MyNano (znacznie mniejsze opory wewnętrzne i efektywniejsza sprawność, w tym spalania mieszanki)
- obroty biegu jałowego 828 rpm
- kąt wyprzedzenia zapłonu - 7 stopni (wartość stała)
Z uwagi na znaczące zmniejszenie oporów wewnętrznych, efektywniejsze spalanie mieszanki, sterownik silnika (ECU) wykorzystał maksymalną zdolność do zmniejszenia obrotów silnika (opóźnianie zapłonu) a mimo tego lekkość pracy (w tym znacząco mniejsze tarcie wewnętrzne silnik i skrzynia biegów) przyczynia się do znacząco wyższych obrotów biegu jałowego.
Na drodze - wrażenie z jazdy bezcenne i to nadal bez wykonania typowego chip tuningu czy znaczący zmian mechanicznych a efekty z wykonanego pakietu wykroczyły poza oczekiwania użytkownika. Dla potwierdzenia warto zobaczyć nagranie z przyspieszenia na drugim biegu pokazującą niesamowitą elastyczność tego silnika wolnossącego.
Elastyczność 2 bieg – Honda Civic 1.8 benzyna wolnossąca – 19 km/ do 103 km/h:
Honda Civic 1.8 benzyna wolnossąca - przyspieszenie od 0 do 147 km/h (po wykonaniu pakietu czas lepszy o ok. 4 sekundy od wersji seryjnej):
Każdy, mający choć trochę zrozumienia w tematyce zjawisk fizycznych, dobrze zdaje sobie sprawę, że im niższe tarcie i ograniczające naturalną sprawność zjawiska synergiczne tym lepsza końcowa sprawność, osiągi i trwałość.