Olej przekładniowo-hydrauliczny 75W jest zalecany w milionach różnych skrzyń biegów, manualnych jak i dwusprzęgłowych (co ciekawe taki sam na sprzęgłach mokrych i suchych) w samochodach osobowych a czasami nawet dostawczych.
Wielu producentów samochodów a nawet olejów nie zaleca (lub nawet nie przewiduje w całym czasie eksploatacji samochodu) wymiany oleju w skrzyni biegów np: manualnej.
Olej trzeba wymieniać ( po uprzednim sprawdzeniu stanu, kondycji całej jednostki napędowej wraz z pakietem zmniejszenia negatywnych zjawisk w silniku czy pozostałych elementach napędu) lecz jak pokazują wyniki naszych testów (w tym na autorskim urządzeniu do badania tarcia Tribotester RS11)
Zarazem nie tylko ustalona światowo klasa lepkości 75W (API GL4/5) jest nie wystarczająca to same oleje (nawet najlepszej na rynku jakości i marki) nie spełniają faktycznych potrzeb takiego podzespołu (nadmierne tarcie i straty wewnętrzne).
Dlatego wykonane przez nas testy i badania możesz zobaczyć w formie tego krótkiego filmu. Wszystkie próbki zostały przebadane w tym samym zakresie temperatury oleju 100C.
Próbka G to olej 75W z nowego samochodu po okresie docierania, próbka H to olej 75W po ok. 70 tyś kilometrów a próbka M to pakiet MyNano Heavy + (fuzja olejowa + pakiet dodatków)
Efektywniejsza praca skrzyni biegów (znacznie mniejsze opory wewnętrzne) to prócz łatwiejszej i precyzyjniejszej zmiany biegów, znacznie mniejsze straty momentu obrotowego, mocy na silniku i to w szczególności od niskich obrotów. Zarazem dużo lepsza sprawność i trwałość, mniejsze wibracje, znacznie mniejsze obciążenie dla silnika, jego osprzętu, koła zamachowego, układu dwumasowego czy sprzęgła.
TagI
tarcie, w praktyce, wymiana oleju