Czy sam olej silnikowy, nawet wysokiej klasy, jakości, może nie być wystarczająco skuteczny w zakresie efektywnego smarowania i obniżenia współczynnika tarcia?

Może do tego momentu uważałeś, że stosowanie samego oleju silnikowego renomowanego producenta wysokiej jakości (tym bardziej co do klasy jakości i lepkości zaleconego przez np.: producenta silnika) jest najlepszym rozwiązaniem dla Twojego silnika. Oto jak jest naprawdę.

Zobaczmy na wyniki badania współczynnika tarcia (COF) (przy wykonaniu 200 000 cykli, czas badania ok. 2,5 godziny, wykonane na AGH Kraków, zakres badań, warunków przy ogólnie przyjętych siłach obciążenia)
A. Olej silnikowy 5W30 uznanego na rynku producenta, lepszy niż fabryczny, w normie Ford WSS M2C 913D zalecany dla m.in. silników EcoBoost.

Średni współczynnik tarcia z 3 badań COF 0.1308 i zarazem znaczące różnice, duża niestabilność (zwróć uwagę jak narasta krzywa współczynnika tarcia)

A. Olej silnikowy 5W30 uznanego na rynku producenta, lepszy niż fabryczny, w normie Ford WSS M2C 913D zalecany dla m. in silników EcoBoost.

 
B. Bazowy pakiet LSPI/SPI dla silników, który jest rekomendowany olej 5W30 w normie WSS M2C 913D np. dla silników EcoBoost.

Średni współczynnik tarcia z 3 badań COF 0.0855 i duża stabilność, małe różnice w całym czasie trwania badania.

B. Bazowy pakiet LSPI/SPI dla silników, który jest rekomendowany olej 5W30 w normie WSS M2C 913D np. dla silników EcoBoost

Kolosalna różnica, gdyż przy zastosowaniu technologii MyNano współczynnik tarcia (COF) jest niższy w stosunku do zastosowania samego oleju silnikowego:

  • ok. 35% w porównaniu do wartości średniej
  • o ok. 50% do wartości maksymalnej

Za to efekty, różnice z zastosowania przełomowej technologii MyNano narastają wraz z obciążeniem czy z występującymi a dzięki zastosowaniu zmniejszonymi w trakcie eksploatacji, negatywnymi zjawiskami synergicznymi, co przekłada się w warunkach rzeczywistych na szereg korzyści.

To potwierdza, że stosowanie samego oleju silnikowego, nawet lepszej jakości jest mało efektywne i po prostu nie wystarczające. 


TagI

badanie


Może Cię zainteresować:

Kamper – zwiększenie mocy, momentu obrotowego Fiat Ducato 2.3 MJ 140 KM nie tylko chip tuning – pakiet Power Economy Performance MyNano

Kamper – zwiększenie mocy, momentu obrotowego Fiat Ducato 2.3 MJ 140 KM nie tylko chip tuning – pakiet Power Economy Performance MyNano

Większy moment obrotowy, elastyczność (silnik wolnossący) Suzuki Ignis 1.2 z pakietem i dodatkami do oleju (silnik i skrzynia biegów)

Większy moment obrotowy, elastyczność (silnik wolnossący) Suzuki Ignis 1.2 z pakietem i dodatkami do oleju (silnik i skrzynia biegów)
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.