Mam duże korekty wtryskiwaczy. Mechanicy, których pytałem czy producenci dodatków zalecają wlać do paliwa dodatek czyszczący. Co tak naprawdę zrobić?

Dla wyjaśnienia, zawsze warto zacząć od szerszego, pełnego technicznie sprawdzenia pracy, stanu i kondycji jednostki napędowej, gdyż wbrew powszechnym opiniom na nieodpowiednie korekty np.: wtryskiwaczy ma wpływ dużo więcej czynników niż tylko ich zanieczyszczenie.

Oczywiście, wielu producentów dodatków do paliwa chce, abyś kupił dodatek i zastosował. W pewnym zakresie może to pomóc - lecz przeważnie pomoże chwilowo a może również zaszkodzić (jeżeli w zbiorniku paliwa, filtrze paliwa jest sporo zanieczyszczeń, bio osadów itp.) gdyż główna przyczyna leży w innym obrębie.

Natomiast w wielu przypadkach nieodpowiednie czy znaczące (wartości uważane za naprawcze) korekty wtryskiwaczy zależą od obciążenia silnika a tym samym reakcji sterownika silnika na próbę wyrównoważenia jego pracy.

W takim przypadku wtryskiwacze są „nadwyrężane” co wpływa negatywnie nie tylko na ich pracę lecz na cały układ paliwowy czy sam silnik. Do tego może dochodzić przybrudzenie czy przytarcie wtryskiwaczy co nasila problem.

Zatem co istotne, warto zacząć od wspomnianego, szerszego zakresu diagnostycznego a następnie efektywnego zmniejszenia obciążenia silnika. W tym zakresie bardzo pomaga technologia MyNano. Sam olej silnikowy, nawet wysokiej jakości, nie jest wstanie zapewnić niskiego współczynnika tarcia (dynamicznego) a tym samym odpowiednio niskiego obciążenia.

Proszę zobaczyć. Ford Transit 2.4 TDDI 120 KM, rocznik 2001 (Kamper) przebieg ok. 165 tys. km. Dane diagnostyczne pokazują korekcje wtryskiwaczy względem obrotów (bieg jałowy). Seryjnie silnik pracował bardzo twardo a że wszystkie tego rodzaju silniki tak pracują to wszyscy uważają to za normalne.

Niestety nic bardziej błędnego. Głośna i twarda praca jest związana m.in. z nadmiernym tarciem i wynikłym z tego nadmiernym obciążeniem silnika oraz osprzętu.

Natomiast poniższe dane diagnostyczne pokazują pracę silnika i korektę wtryskiwaczy (również bieg jałowy) po wykonaniu pakietów (silnik i skrzynia biegów) w technologii MyNano. Praca silnika stała się bardziej płynna, cichsza. Co istotne, jeszcze nie było nic zastosowane do paliwa a korekty wtryskiwaczy uległy diametralnej poprawie. 

Dopiero teraz (pod warunkiem odpowiedniej czystości układu paliwowego i po wymianie filtra paliwa) celem uzyskania jeszcze lepszej poprawy działania układu wtryskowego można zastosować efektywny dodatek do paliwa. 

Dlatego w celu oczyszczenia wtryskiwaczy, pompy wtryskowej (czy wysokiego ciśnienia) lecz również bardzo istotnej rewitalizacji, poprawy smarności, kaloryczności paliwa, warto zastosować odpowiedni preparat do paliwa opracowany w technologii synergicznej – celowanej MyNano. 


TagI

tarcie, w praktyce


Może Cię zainteresować:

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.