Olej silnikowy po 10 tyś km lepszy niż nowy? Jak to? Test oleju Toyota 2.5 Hybrid 0W16 vs MyNano

Czy olej silnikowy po przejechaniu ponad 10 tysięcy kilometrów może działać lepiej niż całkowicie nowy olej? Zobacz test tarcia – czyli indywidualny kompozycja olejowa po przebiegu 10 500 kilometrów zlana z Toyoty Rav 2.5 Hybrid vs nowy olej Toyoty 0W16 a do tego olej Toyoty 0W16 po 6.5 tyś kilometrach zlany z Lexusa NX 2.5 Hybrid i całkiem nowa kompozycja olejowa MyNano dla 0W16

Czy oleje zalecone światowymi normami i zalecane przez producentom wpływają na odpowiednią sprawność i trwałość? Nie, gdyż w większości silnikach (jak w tym przypadku) zalecona specyfikacja oleju co do klasy jakości i lepkości nie spełnia faktycznych jego potrzeb.

W tym przypadku, zalecona bardzo niska lepkość oleju, nieodpowiedni skład pierwiastkowy itp w połączeniu z przedostającym się do niego paliwem, strategią nagłego włączania i wyłączania silnika spalinowego sprzyja obniżonej sprawności, osiągom jak przedwczesnemu powstawaniu np: rys na gładziach cylindrowych.

Na nic się zdały (jak w tym przypadku próbki 2) częstsze wymiany oleju, gdyż tego rodzaju olej nie jest wstanie zmniejszyć potężnej problematyki zjawiska nadmiernego tarcia występującego w takich jednostkach hybrydowych. 


TagI

tarcie, w praktyce


Może Cię zainteresować:

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.