Ciągnik rolniczy NH TD 5.85 z silnik 3.4 litra CR z DPF i EGR z gospodarstwa Pana Ryszarda. Seryjnie (o czym nie wie mnóstwo użytkowników, serwisantów, mechaników tego rodzaju silników) od nowości posiadają znaczący problem z nieodpowiednim spalaniem mieszanki, męczą się, spalają za dużo paliwa, częściej wypala się DPF a do tego występuje w nich nadmierna pulsacją w układzie wtryskowym.
Zastosowanie w tym przypadku pełnego pakietu (bez zmian w oprogramowaniu) wraz z usunięciem nadmiernej pulsacji w układzie Common-Rail (wymiana elementu w układzie na inny konstrukcyjnie) pozwoliła nie tylko na lepszą pracę, więcej siły w pracach polowych lecz co istotne na zmniejszenie zużycia paliwa na poziomie ok. 50% (wynik potwierdzony w obecności redaktora z Rolniczego Przeglądu Technicznego).
Ponadto znacząco zmniejszyła się ilość cykli wypalania DPF, nawet 3 krotnie rzadziej następuje wypalanie DPF ze względu na efektywniej spalaną mieszankę i znacząco mniejsze generowanie sadzy, co również ma wpływ na sumarycznie niższe zużycie paliwa.
Czy są możliwe jeszcze lepsze efekty? Tak – są możliwe. Po zastosowaniu pakietów można dokonać optymalizacji pracy poprzez np.: regulację programową, oczywiście na bazie danych kompletnie inaczej, o wyższej sprawności, lżej i lepiej pracującej jednostce napędowej, bezwzględnie weryfikując szereg istotnych parametrów, w tym skład mieszanki (spalin).