W jakim stopniu pakiety z technologią MyNano pozwalają na poprawienie sprawności i osiągów w spalinowych oraz hybrydowych jednostkach napędowych?

Jak powszechnie wiadomo, w silnikach doładowanych znacznie łatwiej poprawić osiągi. Natomiast w silnikach wolnossących (bez turbo) podobno to mało możliwe bez daleko idących i kosztownych modyfikacji mechanicznych.

Dlatego warto zapoznać się z zestawieniem danych i nagranym pomiarem na hamowni obciążeniowej Maha samochodu Fiat Tipo 1.4 16V (bazowo 95 KM) 

Aktualnie widoczny na nagraniu (grubsza, niebieska linia, moc na kołach) - pomiar egzemplarza z naszym pakietem i technologią MyNano (bez chip tuningu, układ wydechowy, emisyjny seryjny)
W tle (cieńsza, niebieska linia) - pomiar, egzemplarz seryjny (moc na kołach)

Seryjny, przed zastosowaniem pakietów:

  • obciążenie 50% (znacząco opóźniony kąt wyprzedzenia zapłonu, już duże obciążenie silnika, na biegu jałowym ok. 25%)
    P-koła (moc na kołach) 59,9 KM
    P-straty (opony letnie, znacznie mniejszą siła dociągu do rolek) 29.9 KM

Po wykonaniu pakietów (widoczny za nagraniu) silnik i skrzynia biegów:

  • obciążenie 110% (lepsze wyprzedzenie kąta zapłonu w stosunku do seryjnego ok + 5 do 8 stopni, niskie obciążenie silnika, na biegu jałowym jedynie ok. 15%)
    P-koła (moc na kołach)  81,1 KM
    P-straty (opony zimowe, konieczność silniejszego dociągnięcia do rolek)  30,2 KM
    Przyrost mocy na kołach ok. 36%

Ciekawostka
Jak można zauważyć na nagraniu, po wykonaniu pakietów jednostka napędowa, przez większość zakresu obrotów dysponuje mocą na kołach równą lub nieco wyższą niż seryjny egzemplarz jedynie na silniku (widoczne nakładanie się, przeplatanie linii niebieskiej z cieńszą czerwoną).

Reasumując, w warunkach rzeczywistych to jakby dwa inne samochodu. Po wykonaniu pakietów egzemplarz przyspiesza ze znaczącą łatwością, dysponuje znacznie większą elastycznością (pozwala na przyspieszanie nawet od 1500 obrotów) znacząco lepiej reaguje na pedał gazu, lżej pracuje skrzynia biegów (łatwiejsza zmiana biegów).

Co bardzo istotne, dysponuje dużą siłą uciągu w zakresie obrotów użytkowych (od 1500 do 4000 obrotów) o czym w wersji seryjnej nie można było mówić. Do tego posiada mega wigor, jeżeli skorzystamy z pełnych możliwości i zakręcimy go do obrotów mocy maksymalnej. Zdaniem użytkowników tego rodzaju pakietów w samochodzie Fiat Tipo 1.4 16V 95 KM zmiana jest to tyle znacząco a zużycie paliwa tak niskie, że nie ma konieczności zamiany na wersję z turbosprężarką.


TagI

badanie, silnik wolnossący


Może Cię zainteresować:

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Większa moc w silniku wolnossącym? Niemożliwe? Mazda 6 Skyactiv-G aż 15-20% więcej momentu obrotowego. Dlaczego? Pakiet 44tuning i MyNano.

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?

Mazda 6 Skyactiv-G 2.0 benzyna wolnossąca, skrzynia automatyczna z MyNano. Lepiej przyspiesza? Co zostało wykonane? Jakie efekty?
{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Chcesz być na bieżąco z nowościami?
Zapisz się na newsletter.