Jeden z wielu przykładów z życia wzięty. Zastosowanie usprawnień wg technologii MyNano, tak naprawdę nie ogranicza się tylko do dodatków do oleju i paliwa lecz obejmuje również odpowiedni dobór olei, fuzje olejowe (odpowiednie łączenie olei) czy dodatkowe, korzystne, indywidualne zmiany, wpływające na efektywniejsze działanie, diametralnie polepszające sprawność jednostki napędowej.
Dlatego teraz Landini Pana Zbyszka daje prawie tyle frajdy jak wcześniej jego rajdówka (Pan Zbyszek do niedawna był również czynnym kierowca rajdowym).
Usprawnienia miały miejsce w ciągniku rolniczym, w którym została zastosowana pełna opcja dla silnika i skrzyni biegów.
Dobrany do pakietu olej silnikowy o innych parametrach niż zalecany przez producenta, do skrzyni biegów również wraz z zastosowaniem odpowiedniej fuzji olejowej (połączenie dwóch olei w odpowiedniej proporcji) a następnie zastosowanie dodatków w technologii MyNano.
Efekt? W transporcie:
- Seryjnie 2 przyczepy po 10 ton i podjazd pod testową górkę
- Obroty 2200, niski bieg, prędkość na szczycie ok. 5 kmh
Po full pakiecie ze zmniejszeniem nadmiernej pulsacji w CR i lekką regulacją przez sterownik DPP Performance Agri:
- 2 przyczepy po 10 ton i podjazd pod tą samą górkę co wcześniej
- Obroty 1400, dwa biegi wyżej, prędkość na szczycie ok. 14.5 km/h
- Poprawa jest tak kolosalna, że nie da się jej uzyskać poprzez wykonanie samego chip tuningu.
Co więcej, seryjnie aby ruszyć z załadowanymi przyczepami wymagane było znaczące podwyższenie obrotów silnika.
Za to po pakiecie, ciągnik rusza z przyczepami znacznie płynniej i to bez konieczności naciśnięcia na pedał gazu (rusza z obrotów biegu jałowego)
To pokazuje na ile wzrosła sprawność jednostki napędowej w zakresie na który nie ma wpływu dodatkowo wykonana regulacja przez sterownik DPP Performance Agri.
Zarazem to właśnie na ciągniku Pana Zbyszka udało się uchwycić, zmierzyć, udowodnić występujące w praktyce istotne zjawisko jak nadmierne tarcie w skrzyni biegów, spowodowane m.in.
- nieodpowiednio dobranym olejem ze strony producenta ciągnika
- ułomnością stosowana samego oleju
- podczas dużych obciążeń, potrafi przyczyniać się do pogarszania momentu obrotowego silnika nawet o 50%
Co istotne, zakres ten został dodatkowo potwierdzony na tribotesterze, dzięki któremu było widać czarno na białym jak zachowują się powierzchnię w ciągach tarcia, jak reagują na obciążenie, jak narastają straty energetyczne (obciążenie silnika) w zależności od rodzaju oleju, bez i z dodatkami.