Rozumiemy, że pokazywane przez nas wyniki, możliwości mogą szokować wobec wiedzy, informacji dostępnej powszechnie na rynku.
Jednak przełomowa technologia to również zakres związany ze swoistym uaktywnianiem naturalnego, fabrycznego potencjału jaki posiadają spalinowe czy hybrydowe jednostki napędowe jak i jego polepszaniem.
W kwestii oprogramowania, to szereg zależności i wartości zapisanych w oprogramowaniu pozwala na zadanie jednostkom napędowym korzystniejszych parametrów pracy.
Jednak poprzez od nowości obniżoną sprawność i synergię negatywnych zjawisk, w szczególności wokół nadmiernego tarcia i nieodpowiedniego spalania mieszanki sterownik z tego nie korzysta.
W tym przypadku samochód „starszej motoryzacji” z mniej zaawansowaną logiką i zespołem czujników Ford Transit 2.4 TDDI 120 KM z rocznika 2001.
Zdjecie
Proszę zwrócić uwagę na zależność obrotów biegu jałowego i dawki. Nagranie danych diagnostycznych miało miejsce po ok. 4500 km od wymiany oleju silnikowego lecz jeszcze przez wykonaniem pakietów.
Natomiast po wykonaniu pakietów (silnik, skrzynia biegów), mimo już wyższych obrotów biegu jałowego sterownik silnika zredukował dawkę paliwa o ok. 30%.
Dlaczego? Gdyż w gro silnikach sterowanych elektronicznie jest ustalona odpowiednia strategia i zakres dla utrzymania np.: obrotów biegu jałowego. Zarazem dawka paliwa jest istotnie zależna od obciążenia. Tym samym przy mniejszym obciążeniu (w tym własnym silnika i znacznie mniejszy ze strony skrzyni biegów) silnik do pracy na biegu jałowym po prostu potrzebuje mniejszą dawkę paliwa.
Gdyby sterownik silnika nie dokonał korekty dawki to wolne obroty mogły być na poziomie ok 1200 obrotów a to w tym przypadku niepotrzebne.
Tak samo będzie w trakcie jazdy, z tym samym zakresem prędkości, obciążeń co wcześniej. Do tego kierowca aby utrzymać taką samą prędkość będzie potrzebował znacznie mniej nacisnąć pedał gazu, silnik dla utrzymania prędkości znacznie niższą dawkę paliwa uzyskując tym samym znacznie mniejsze zużycie paliwa.