Wzornik podstawowego testu oleju silnikowego - Basic*
w silniku z zapłonem iskrowym
(benzynowe – nie obejmuje silników z LPG)
Wzornik testu oleju Basic do zastosowania w przypadku jednostek napędowych, w których:
- stan, kondycja została zweryfikowana za pomocą technologii MyNano,
- są eksploatowane, regularnie serwisowane (kontrolowane) wg zaleceń 44tuning oraz MyNano,
- wykonane były badania olejów w technologii przyczynowo-skutkowej,
- stan, parametry stosowanych olejów (wg ustalonego doboru) są znane a warunki eksploatacji (dla których dostosowano oleje czy indywidualne kompozycje olejowe) nie uległy zmianie.
Wzornik służy również do dodatkowej weryfikacji (wraz z analizą stanu filtrów oleju, osadów, stanu zlanego oleju) celem wykonania płukania silnika wg technologii MyNano (w takim przypadku zaleca się naniesienie oleju upuszczonego z miski olejowej)
W każdym przypadku, celem lepszej analizy (zachowania wyników) rekomendujemy wykonanie zdjęć (po wypełnieniu danych na testerze) po 5, 10, 40 i 50 minutach od naniesienia oleju na tester. W temacie analizy spadku lepkości np.: w wyniku zbyt dużej ilości paliwa w oleju prosimy o przesłanie w/w zestawu zdjęć (z danymi pojazdu) na nasz adres email biuro@mynano.pl poprzez komunikator WhatsApp, Signal na tel. 604532800.
Ważne! Nanieść precyzyjnie olej na tester (na środek białej części – bibuły) aby początkowa plama oleju miała średnicę ok. 5 mm (nie chlapać po całym testerze czy po całej bibule).
czerwony – natychmiast wymień olej stosując się do informacji serwisowych w technologii MyNano (jeśli olej jest w takim stanie nie wolno dodawać preparatu płuczącego, zastosuj płukanie z użyciem nowego oleju i filtra oleju)
żółty – olej może być już w bliskim czasie do wymiany, możliwa obniżona sprawność i trwałość (jeśli jest wyczuwalny zapach benzyny w oleju lub użytkujesz jednostkę napędową z większym obciążeniem) to zalecamy wymianę wg informacji serwisowych w technologii MyNano.
żółto zielony – – jeśli nie jest wyczuwalny intensywny zapach benzyny z oleju to jego stan może jeszcze pozwalać na dalsze użytkowanie, możliwa obniżona sprawność i trwałość.
ciemno zielony – po nie w pełni poprawnej wymianie lub nieefektywnym wypłukaniu silnika, jego stan może pozwalać na użytkowanie (o ile resztki np.: preparatu płuczącego, starego oleju nie pozostały w oleju) ale jego degradowanie może szybciej postępować, możliwa obniżona sprawność i trwałość.
jasno zielony – olej po poprawnym wypłukaniu silnika, skutecznej wymianie (o ile resztki np.: preparatu płuczącego nie pozostały w oleju) może być użytkowany.
Jeśli nie masz pewności co do poprawności interpretacji wyników, poprawnego zakresu działania to prosimy o bezpośredni kontakt z nami.
* Wszystkie elementy graficzne, zdjęcia i teksty są chronione prawem autorskim należącym do ich autorów. Ponadto przedstawione informacje nie stanową oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego i nie są wiążące w zakresie techniczno-prawnym.